Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2016.09.27

A gyömbér jótékony hatásai

A gyömbér igazán sokoldalú növény és a fogyókúra alatt még inkább javallott, mivel felpörgeti az anyagcserét, főként az emésztést, így több kalóriát égethetsz el, ha napi rendszerességgel fogyasztod. Használhatod poralakban fűszerezésre, vagy reszelt, friss változatait italokban fogyasztva. De számos más tényező miatt is érdemes naponta fogyasztani ebből a kissé csípős, különleges ízű növényből.

gyomer.jpg

A keleti orvoslásban előszeretettel használják a gyömbért gyógyászati célra. Ez nem is meglepő, hiszen rendkívül egészséges, akár frissen fogyasztva, reszelve vagy szárítva. Fő alkotórészei a B6- és C-vitamin, valamint ásványi anyagok, mint kalcium, magnézium, kén, foszfor és kálium.

A gyömbér melegítő hatású, fogyasztása hozzájárul a jó közérzethez, ösztönzi az immunrendszer működését. Rákellenes hatása van, jó a reumás fájdalmakra, emésztési problémákra, hörghurutra. Vérkeringést javít és nyugtatja az idegrendszert.

gyomber2.jpg

A friss lehelet céljából az indiaiak gyömbért rágcsálnak.

Segít depresszió, stressz, izom- és menstruációs görcsök esetén. Vérnyomás-szabályozó. Antibakteriális hatású.

A gyömbér segíti a szív és az érrendszer működését, csökkenti a vérrögképződés kockázatát, így fogyasztásával csökkenthetjük a szívbetegség és az agyvérzés (stroke) kockázatát. Emellett a gyömbér mérsékli a koleszterinszintet és megszünteti a makacs köhögést.

A gyömbér remek fájdalom és gyulladás csökkentő, sőt az émelygés ellen is kiváló.

 

gyomber.jpg

Migrén elleni tea: Negyed teáskanálnyi szárított gyömbérport tegyünk egy pohár vízbe, keverjük el egy teáskanálnyi mézzel, és igyuk meg. Négyóránként ismételjük. Fogyasszuk azokon a napokon, amikor fellép a migrénes fejfájás.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.